Mechanika ataku, jak to działa?

W tej sekcji dowiesz się, jak dokładnie oddziałują na siebie różne rodzaje wojska, co daje zastosowanie narzędzi oblężniczych oraz jakie parametry dowódcy przeciwko graczom są najważniejsze.

Spis treści:

Przed atakiem Oddziaływanie wojska - podstawy Oddziaływanie narzędzi Formowanie fal ataku, kolejność Dodatkowe zasady, opcje ataku, ataki masowe Porady

Przed atakiem

Wojsko

Im silniejszego wojska użyjesz, tym większa będzie siła ataku na przeciwnika, co spowoduje większe straty. Staraj się używać najlepszego dostępnego wojska podczas ataku na gracza.

Narzędzia

Atakując należy wykorzystać najlepsze dostępne narzędzia (rubinowe). Są one łatwo dostępne do zakupu u kowala.
Upewnij się, że masz odpowiedni zapas (co najmniej 500) każdych z poniższych narzędzi:

O ich działaniu dowiesz się w dalszej części tego poradnika.

Sala legend (tylko 70 poziomy)

Przez większość czasu grając w Empire będziesz mieć salę legend przestawioną w atak, ponieważ znacznie ułatwia to grę. Do silnej ofensywy konieczna jest ulepszona do twojego poziomu legendarnego sala legend z odpowiednim ustawieniem. Proponowane konfiguracje tego budynku znajdziesz tutaj.

Dowódca

Szczegóły ustawiania wyposażenia znajdziesz w osobnym poradniku. Podczas ataku na gracza musisz zastosować wyposażenie i/lub klejnoty z efektem przeciwko wrogim władcom zamków. Najważniejsze parametry to: dziedziniec, siła dystansu, siła wręcza, wojska na skrzydłach, minus ochrony murów. Istotnymi są także: fosa, brama.

Późne wykrycie ataku, które jest bonusem w niektórych reliktowych bohaterach jest kluczowe podczas ataku, ponieważ skraca czas na reakcję przeciwnika i wspierającego go sojuszu.


Oddziaływanie wojska - podstawy

Jak zapewne wiesz, wojsko ofensywne i defensywne rozróżniamy na dystans i wręcz. To kluczowa informacja, ponieważ na tym fakcie opierają się wszelkie strategie i zasady w tej grze.

Każda jednostka ma swoją siłę ataku (dystans lub wręcz), widoczną w oknie informacji.

Obrońcy walczący wręcz mają wysoką wartość siły obrony przeciwko atakującym wręcz, lecz niską przeciwko atakującym dystans.
Analogicznie, Obrońcy walczący dystans mają wysoką wartość siły obrony przeciwko atakującym dystans, lecz niską przeciwko atakującym wręcz.

Atakujący demon wręcz pokona obrońcę dystans, bo siła ataku wręcz jest większa od siły obrony wręcz obrońcy dystans.
Tak samo stanie się w drugim przykładzie - Atakujący demon dystans pokona obrońcę wręcz, ponieważ siła ataku dystans przewyższa siłę obrony dystans obrońcy wręcz.

Podsumowując, obrońców dystans należy atakować wojskiem wręcz, a obrońców wręcz należy zaatakować dystansem.


Oddziaływanie narzędzi

Samo wojsko wysłane w ataku może być łatwo rozgromione dzięki narzędziom obronnym, dlatego w ofensywie należy także zastosować narzędzia. Najlepiej użyć rubinowych, przedstawionych na początku poradnika. Teraz trochę o tym, jak działają i o mechanizmach strat spowodowanych niezredukowanymi siłami obrony wroga.

Wieże oblężnicze

redukują siłę obrony wroga na murze. Należy je zastosować w takiej ilości, aby zredukować ochronę muru wroga do zera (baza 100% + bonus narzędzi obronnych + bonus kasztelana). Sumując to, w regularnym ataku na gracza należy wykorzystać 17-21 wież na flankę w danej fali. Wieże można stosować na bokach i froncie ataku.



Tarany

niwelują siłę ochrony bramy wroga (kalkulowana tak samo, jak mur). Jeśli nie użyjesz taranów w ataku, jest duża szansa, że obrońca stawi się na froncie i odeprze twoje wojska wykorzystując siłę bramy zamkowej. W regularny atak dajemy 17-21 taranów. Można je zastosować jedynie na froncie.



Głazy

są potrzebne do przeprawy przez fosę, niwelują jej efekt obronny (kalkulacja jak wcześniej). Głazy umieścić można na każdej flance ataku.



Mur tarcz

to narzędzie, które zmniejsza siłę bojową obrońców dystans wroga. Dobrze zastosowane mogą zniwelować siłę dystansu do zera, pozwalając na komfortowe pokonanie obrony na murze, jeśli znajdował się na nim jedynie (lub w większości) dystans.

Zakładając, że wróg może użyć 4 otworów strzelniczych- i ma bonus kasztelana 120% siły dystansu, musimy zredukować 100%+4*70%+120% = 500%. Jednen mur tarcz redukuje 15%. Gdy możesz użyć takiej ilości muru tarcz, powinieneś go wstawić 37-38 sztuk na flankach. Na froncie sytuacja wygląda nieco inaczej, ponieważ trzeba użyć dodatkowo taranów. Wtedy muru tarcz daje się 25-28.

Znasz już działanie narzędzi potrzebnych do ataku, teraz wystarczy połączyć je z wojskiem w falach ofensywy aby złożyć dobry atak. Kontynuujmy!


Formowanie fal ataku, kolejność

Ważnym celem w ataku jest przejście przeciwnikowi flanki, czyli pokonanie obrońców na murze. Jeśli przejdziesz do dziedzińca wszystkimi trzema stronami, uzyskasz bonus +30 siły bojowej na dziedzińcu.

Łączenie wojska z narzędziami jest konieczne, aby sformować silny atak. Robi się to zazwyczaj wykorzystując szablony fal, aby móc później wygodnie ustawiać ataki.
Potrzebne będą dwa szablony, jeden będzie służył do ataku dystansowego z murem tarcz, głazami i taranami, a drugi do miesznego z głazami, wieżami i taranami.
Poniżej przedstawione zostały propozycje tychże szablonów, lecz pamiętaj, że na każdego przeciwnika warto sformować swój własny atak i zawsze eksperymentować, aby stać się lepszym w ataku.

Fala ataku dystansowego z murem tarcz

Fala ataku mieszanego z narzędziami przeciwko konstrukcjom obronnym

Kluczem do sukcesu jest ustawienie takich fal w odpowiedniej ilości i kolejności. Tego w tej sekcji się nie dowiesz, lecz możesz zajrzeć tutaj, aby zobaczyć mocne składy ataku gotowe do zastosowania.


Dodatkowe zasady, opcje ataku, ataki masowe

Możesz wysłać atak za konie monetowe, rubinowe lub za piórko. Wybór za rubiny jest stanowczo odradzany, ponieważ jego cena jest wysoka, a pióro szybkiej podróży zapewnia identyczny bonus.

Dodatkowo, możesz za opłatą 200 rubinów wybrać godzinę, o której twój atak dotrze do celu. Jest to wygodne aby np. puścić atak na kogoś tak, aby dotarł z zaskoczenia w środku nocy. Maksymalne opóźnienie to 12 godzin.

Możesz zaatakować danego gracza masowo - to znaczy wysłać kilka ataków naraz, opcjolanie na tą samą minutę, aby utrudnić przestawienie ustawień obronnych.
W takiej sytuacji należy wysłać kilka różnych składów ataku, aby któryś z nich poradził sobie lepiej.
Atak masowy najłatwiej wykonać opóźniając wszystkie składy na tą samą godzinę za rubiny.


Porady