Zwiększanie produkcji żywności

Grając w Empire jednym z najważniejszych celów jest nieustanne zwiększnie swojej produkcji żywności.
Dlaczego? Większa produkcja pozwala ci na trzymanie większej ilości wojska, a zatem bycia coraz silniejszym graczem.

W tej sekcji opisany został każdy czynnik, który pomoże ci zwiększyć produkcję jedzenia.

Spis treści:

Gospodarstwa i spichlerze Cieplarnie i konserwatoria Domek myśliwski Porządek publiczny i wioski Elementy budowy (nakładki) Wszystkie bonusy wpływające na produkcję żywności

Podstawową rzeczą którą musisz wykonać przed zwiększaniem produkcji żywności będzie wyburzenie "chatek surowcowych", czyli budynków produkujących drewno, kamień i surowce legendarne.
Wszystko to możesz łatwo pozyskać z ataków na graczy i cele NPC.

Gospodarstwa i spichlerze

Gospodarstwa i spichlerze to podstawowe budynki wytwarzające żywność. Gospodarstwa są dostępne od 1 poziomu, a spichlerze od 11 poziomu legendarnego.
Generalnie oba te budynki działają na tej samej zasadzie, jedyna różnica to ilość wytwarzanej żywności (i koszt ulepszania).

Gospodarstwa możesz ulepszyć do poziomu 10, a spichlerze do 30. Jeśli szybko się rozwijasz i osiągniesz 70 poziom + 11 legendarny, nie skupiaj się aż tak na ulepszaniu gospodarstw, gdyż szybko zyskasz dostęp do spichlerzy. Gdy się to stanie, wyburz gospodarstwa i wstaw w ich miejsce spichlerze. Następnie, aby zwiększać produkcję żywności, ulepszaj spichlerze do 30 poziomu.

Musisz także wiedzieć o tym, że nie każdy budynek produkujący żywność ma taką samą wydajność. Np. na zamku głównym 3 budynki produkujące żywność będą pracowały z 100% obciążeniem pracą, a kolejne będą miały coraz niższą wydajność.
To dlatego posterunki "8, świeczki" są lepsze od "6".



Obciążenie pracą

Po najechaniu na budynek wytwarzający żywność zobaczysz napis z procentem obciążenia pracą. Każdy zamek zapewnia 100% obciążenia pracy innej ilosci budynków. O tym przeczytasz niżej.

Obciążenie pracą jest mnożnikiem produkowanego jedzenia. Jeśli spichlerz produkuje bazowo 100 jedn. żywności na godzinę, to przy obciążeniu 100% jego finalna produkcja wyniesie 100 jedn. na godzinę, a przy obciążeniu 15% wytwarzać on będzie 15 jedn. żywności na godzinę.
Należy jednak pamiętać, że produkcja ta jest zwięszana dzięki bonusowi dekoracji, badań itd... Te bonusy są nakładane po obliczeniu produkcji podstawowej.

Produkcja podstawowa jest przemnażana przez procent obciążenia pracą, a póżniej przez bonusy. Rozważmy przykład praktyczny.

Aby zrozumieć jak to działa, obliczmy od początku produkcję żywności w poniższy sposób:

podstawowa produkcja * obciążenie pracą * bonusy
286*10%*2527% = 286*0,1*25,27 = 723



Ile spichlerzy powinno znajdować się w zamku? - Dokładnie objaśnienie

Na początek przyjrzyjmy się liczbie budynków produkcyjnych które są obciążone pracą w 100%:

Kwestia odpowiedniej ilości spichlerzy zależy w dużej mierze od porządku publicznego w zamku. Dzieje się tak, ponieważ gdy mamy lepsze dekoracje, to 2 spichlerze z najniższym procentem obciążenia pracą mogą dawać mniej żywności niż jedna dodatkowa dekoracja.

Sprowadza nas to do wniosku:
Jeśli produkcja dwóch spichlerzy z najniższym obciążeniem pracą w danym zamku jest mniejsza niż produkcja, jaką dałoby ci dołożenie jednej dekoracji więcej w zamku, oznacza to, że należy owe dwa spichlerze zburzyć i w ich miejsce wstawić dekorację.

Jeśli porządek publiczny na twoich zamkach wynosi 20 000 lub mniej, zastosuj się do poniższych sugestii:

Jeśli natomiast porządek publiczny w twoim zamku jest wyższy, to stopniowo zmniejszaj ilość spichlerzy tak, aby dwa najsłabsze dawały więcej niż dołożenie jednej dekoracji.


Cieplarnie i konserwatoria

Cieplarnie i konserwatoria to budynki które także produkują żywność, lecz znacznie różnią się od spichlerzy i gospodarstw.
Wytwarzają one dużo więcej jedzenia, a podnoszenie ich poziomu (maksymalnie 20) kosztuje żetony budowy i ulepszania. Możesz posiadać maksymalnie 2 cieplarnie i 2 konserwatoria w danym zamku.

W odróżnieniu od spichlerzy cieplarnie i konserwatoria dają także porządek publiczny (od 16 poz.) oraz pojemność magazynową na żywność (od 11 poz.)

Cieplarnie i konserwatoria zapewniają identyczną produkcję, lecz ulepszanie cieplarni jest znacznie tańsze. W pierwszej kolejności podnieś poziomy cieplarni we wszystkich zamkach na 20. Dopiero, gdy to zrobisz, możesz zabrać się za ulepszanie konserwatorium.


Domek myśliwski

Domek myśliwski zapewnia bonus do produkcji żywności kosztem obniżenia produkcji drewna i kamienia. Tych surowców i tak nie produkujesz, a jedynie zdobywasz z bitew, więc wysoce wskazane jest przestawienie polowania na maksimum we wszystkich zamkach (co wymaga wybudowania domku myśliwskiego w zamku głównym i na każdej krainie).


Porządek publiczny i wioski

Porządek publiczny to zsumowana jego ilość pochodząca z wszystkich dekoracji w twoim zamku. Im wyższy porządek publiczny, tym więcej żywności będzie produkować każdy budynek. Jest to główny czynnik wpływający na wzrost produkcji.
Pochodzi on z dekoracji, bonusu reliktowego kasztelana oraz wyglądów budynków.

Wioski znacznie zwiększają produkcję żywności, nie są dostępne w wielkim cesarstwie. Więcej o wioskach możesz się dowiedzieć w tym poradniku.


Elementy budowy (nakładki)

Nakładki są kluczowym elementem zwiększania produkcji żywności. Można je porównać do "rozszerzenia" twoich gospodarstw, spichlerzy, cieplarni i konserwatoriów, ponieważ zwiększają albo ich podstawową produkcję (tą, która jest mnożona przez bonusy, np. młyn), albo tą finalną po przeliczeniu.

W grze występują 2 rodzaje nakładek: sześciokątne i okrągłe. Sześciokątne możesz wykonać z materiałów budowlanych dostępnych u kowala, a okrągłe za inne materiały od kowala lub surowce z horyzontu.
Nakładki możesz także zdobywać jako nagrody w wydarzeniach.

Aby móc wykonywać elementy budowy, musisz mieć w każdym zamku plac budowy (dostępny od 45 poziomu).
Poniżej opisane zostały wszystkie nakładki istotne dla produkcji żywności.

Podstawowa produkcja żywności

Tak jak wspomniano wcześniej, nakładki na podstawową produkcję żywności zwiększają jej ilość produkowaną przez budynek. To oznacza, że bonus nakładki zostanie przemnożony przez wszystkie bonusy (np. młyn).

Te nakładki nie są możliwe do wytworzenia za surowce, można je zdobyć za top w eventach, w sklepie zmiennokształtnych, sklepie za medale chana, sklepie daimyo lub u kowala. Maksymalny poziom to aktualnie 24, lecz nowe są regularnie dodawane.
Nakładki wyższych poziomów można kupić w ofertach specjalnych za rubiny oraz w sklepie "wyprzedaż" za pieniądze.

Jako, że nakładki dają bonus do podstawowej prodkucji, to spichlerz z np. 10% obciążeniem uzyska niewielką premię w porównaniu z 100% obciążenia pracą. Dlatego te nakładki daje się w spichlerze do 31% obciążenia pracą, lecz nie jest to wartość stała dla każdego gracza.

Sprawdź sam! Na spichlerzu 23% porównaj produkcję żywności na nakładce podstawowej produkcji vs. +200 i zdecyduj, którą lepiej umieścić.

Produkcja żywności (+200)

Ta nakładka jest możliwa do wytworzenia za materiały, które możesz kupić u kowala.
Na 10 poziomie zapewnia 200 premii do produkcji żywności. Ta wartość jest stała i będzie to nadal 200, bez względu na to, czy spichlerz ma 100% czy 1% wydajności.

Zaleca się umieszczać te nakładki w spichlerzach 23% i niżej, lecz jak wspomniano wyżej, trzeba eksperymentować!

Produkcja żywności sprzed wieków

Ta nakładka należy do kategorii okrągłych, lecz wykonywana jest za surowce dostępne u kowala. Daje premię +1000 żywności na godzinę na 10 poziomie.

Nie jest zalecana do wykonywania, ponieważ kolejna nakładka (także okrągła, zajmująca ten sam slot w spichlerzu) już na pierwszym poziomie daje większy bonus żywności niż ta na maksymalnym!

Produkcja żywności sprzed wieków premium

To bardzo ważna nakładka, która daje ci +1100 produkcji na godzinę już na 1 poziomie i +3000 na 20. Powinieneś mieć ich 10 (maks.) w każdym zamku.

Jej wytworzenie wiąże się z wykorzystanien specjalnych materiałów konstrukcyjnych, które można zdobyć tylko w wydarzeniu "Za horyzontem" (poradniki do niego dostępne tutaj).


Wszystkie bonusy wpływające na produkcję żywności

Bonus Wartość
Bonus kasztelana (sprzed wieków)+0 do +1200/h
Młyn0% do 60% (10% za poziom)
Herb0% do 40%
VIP0% do 30%
Polowanieod 0% do 30%
Nadzorca0% lub 25%
Tytuł: Zbrojmistrz (Berimond)0% lub 20% (tylko Wielkie Cesarstwo)
Tytuł: Bojownik (Berimond)0% lub 20% (tylko krainy)
Badanie trójpolówka0% do 20%
Badanie pług+0 do +96/h (tylko zamek główny)
Subskrypcja gracza nr 10% lub 10%