Tymczasowe elementy budynków

W tym poradniku dowiesz się, jakie efekty zapewniają tymczasowe nakładki oraz jak je zdobyć.

Spis treści:

Jak zdobyć tymczasowe nakładki? Jak użyć nakładek? Mechanizm ulepszania Tabela wszystkich nakładek wraz z ich bonusami

Jak zdobyć tymczasowe nakładki?

Tymczasowe elementu budynków zapewniają premie do ataku, obrony oraz gospodarcze. Można je zdobyć na trzy sposoby:

Nakładki tymczasowe z "topek" w eventach

Znajdując się w czołowych 50 graczy pod względem wyniku w wydarzeniach otrzymasz legendarną nakładkę tymczasową. Jest ona dostępna w nomadzie, samuraju, obu wersjach berimondu, obcych i krukach

Nakładki tymczasowe u kowala:

Jeśli osiągnąłeś 70 poziom, to u kowala znajdującego się pod twoim zamkiem pojawi się opcja zakupu nakładek tymczasowych zarówno za złoto jak i srebro.

Nakładki za złoto posiadają w większości 2 razy większy efekt od nakładek za srebro oraz ich czas działania jest dłuższy o 12 godzin.

Nakładki tymczasowe z nagród za klasyfikację sojuszową na Horyzoncie:

Jeśli twój sojusz zdoła zająć 30 lub wyższą pozycję na koniec wydarzenia Za Horyzontem, to wszyscy uczestnicy wydarzenia otrzymają do magazynu tymczasowe nakładki o legendarnej klasie rzadkości. Są to najsilniejsze aktualnie dostępne nakładki tymczasowe.

Im wyższa pozycja, tym bardziej przydatne nakładki. Sojusze na pozycjach 21-30 otrzymają jedynie nakładki z efektami gospodarczymi, natomiast sojusze na wyższych pozycjach (np. 1-5) otrzymają również nakładki z bonusami bojowymi.


Jak użyć nakładek?

Tymczasowe elementy budynków są zaliczane do kategorii elementów pola wyglądu. Aby przeglądać posiadane nakładki, musisz wejść w plac budowy i wybrać zakładkę elementów wyglądu.

Każda nakładka jest przypisywana do innego budynku. Aby ją w nim umieścić, po prostu zamontuj ją w odpowiadającym budynku (tak samo jak nakładki na spichlerze, lecz na pole wyglądu).

Po umieszczeniu, zależnie od klasy rzadkości nakładka będzie działać przez określony czas - są to nakładki tymczasowe. Po upływie czasu działania nakładka zniknie z budynku i oferowany efekt zakończy się.


Mechanizm ulepszania

Nakładki tymczasowe mogą zostać ulepszone w celu wzmocnienia parametrów oraz zresetowania czasu działania.

Nakładki z zieloną i wyższą klasą rzadkości mogą zostać rozmontowane w celu uzyskania ulepszacza. Dzięki niemu można polepszyć statystyki innej nakładki tymczasowej i zresetować czas do końca działania.
Cały proces zachodzi w placu budowy.

Ulepszanie ma zasadniczo dwie zalety:

Rozmontowanie nakładek na ulepszacze

Aby rozmontować nakładkę, musisz ją kliknąć i przeciągnąć do okna rozmontowania nakładek

Zależnie od klasy rzadkości nakładki istnieje różna szansa na uzyskanie danego ulepszacza.

Szansa na zdobycie ulepszcza po rozmontowaniu nakładki zielonej:

Szansa na zdobycie ulepszcza po rozmontowaniu nakładki fioletowej:

Szansa na zdobycie ulepszcza po rozmontowaniu nakładki pomarańczowej (legendarnej):

Zastosowanie ulepszacza

Ulepszacze można stosować tylko na nakładkach, które są aktualnie zamontowane w budynku. Nakładki w magazynie nie mogą zostać ulepszone.

Gdy najedziesz na nakładkę umieszczoną w budynku, pojawi się przycisk do otworzenia panelu ulepszania. Kliknij na niego, aby zobaczyć panel

Na górze widzisz efekty zapewniane przez aktualnie zamontowaną nakładkę. Gdy otworzysz panel ulepszania i najedziesz na guzik zastosowania jednego z ulepszaczy, na górze ekranu zobaczysz statystyki jakie zostaną uzyskane po wykonaniu wzmocnienia danym ulepszaczem.

Jeśli użyjesz ulepszacza tej samej klasy rzadkości co ulepszana nakładka, jedynie czas pozostały do końca działania zostanie odnowiony.

Jeśli użyjesz ulepszacza klasy rzadkości wyższej niż nakładki, to uzyska ona efekty odpowiadające nakładce o rzadkości użytego ulepszacza. Pozostały czas zostanie odnowiony i będzie wyższy (zależnie od rzadkości jaką nakładka uzyska dzięki ulepszeniu).


Tabela wszystkich nakładek wraz z ich bonusami

Nakładki tymczasowe z efektem militarnym:

Nazwa Efekt Podgląd Zwykłe Niezwykłe Epickie Legendarne
Bonus Czas trwania Bonus Czas trwania Bonus Czas trwania Bonus Czas trwania
Kamieniarz na drzewie + siły dystansowej 10% 1 dzień 20% 1 dzień 12 godzin 30% 2 dni 40% 2 dni 12 godzin
Piekarnia na drzewie + siły wręcz 10% 1 dzień 20% 1 dzień 12 godzin 30% 2 dni 40% 2 dni 12 godzin
Warownia w starym drzewie + dziedzińca 15% 1 dzień 30% 1 dzień 12 godzin 45% 2 dni 60% 2 dni 12 godzin
Magazyn w starym drzewie + jednostek na skrzydła 15% 1 dzień 30% 1 dzień 12 godzin 45% 2 dni 60% 2 dni 12 godzin
Szpital na drzewie + jednostek na froncie 15% 1 dzień 30% 1 dzień 12 godzin 45% 2 dni 60% 2 dni 12 godzin
Koszary na drzewie + limit jedn. na murze 100 1 dzień 150 1 dzień 12 godzin 200 2 dni 250 2 dni 12 godzin
Gospodarstwo w starym drzewie + wojsk na pole werbunku 2 1 dzień 4 1 dzień 12 godzin 6 2 dni 8 2 dni 12 godzin
Targ w wydrążonym drzewie - kosztów werbunku -5% 1 dzień -15% 1 dzień 12 godzin -25% 2 dni -35% 2 dni 12 godzin
Kamieniołom na drzewie + szybkości werbunku 4% 1 dzień 6% 1 dzień 12 godzin 8% 2 dni 10% 2 dni 12 godzin
Majątek w starym drzewie + miejsca w szpitalu 75 1 dzień 100 1 dzień 12 godzin 125 2 dni 150 2 dni 12 godzin
Stara wieża badacza na drzewie + szybkości leczenia 25% 1 dzień 50% 1 dzień 12 godzin 75% 2 dni 100% 2 dni 12 godzin

Nakładki tymczasowe z efektem gospodarczym:

Nazwa Efekt Podgląd Zwykłe Niezwykłe Epickie Legendarne
Bonus Czas trwania Bonus Czas trwania Bonus Czas trwania Bonus Czas trwania
Zimowa farma + pojemności magazynu miodu pitnego 3000 1 dzień 4000 1 dzień 12 godzin 5000 2 dni 6000 2 dni 12 godzin
Zimowa warownia + produkcji miodu pitnego 1750 /h 1 dzień 2000 /h 1 dzień 12 godzin 2250 /h 2 dni 2500 /h 2 dni 12 godzin
Zimowe koszary
Zimowy magazyn
Zimowy warsztat oblężniczy + produkcji miodu 625 /h 1 dzień 750 /h 1 dzień 12 godzin 875 /h 2 dni 1000 /h 2 dni 12 godzin
Zimowy młyn
Zimowy targ
Zimowy kamieniołom + pojemności magazynu żywności 3000 1 dzień 4000 1 dzień 12 godzin 5000 2 dni 6000 2 dni 12 godzin
Zimowa piekarnia + produkcji żywności 2500 /h 1 dzień 5000 /h 1 dzień 12 godzin 7500 /h 2 dni 10000 /h 2 dni 12 godzin
Zimowy szpital
Zimowy kamieniarz
Zimowa wieża badawcza - kosztów święta -10% 1 dzień -15% 1 dzień 12 godzin -20% 2 dni -25% 2 dni 12 godzin
Zimowy majątek