Dowódcy

W tym poradniku dowiesz się, jakie zalety mają poszczególe klasy wyposażenia, oraz jak złożyć dowódców na NPC oraz PVP

Spis treści:

Klasy wyposażenia Dowódca NPC Dowódca PVP Jak złożyć dowódcę NPC Jak złożyć dowódcę PVP

Klasy wyposażenia

Wyposażenie standardowe (szare, zielone, fioletowe, pomarańczowe)

Ten rodzaj wyposażenia jest najsłabszy w grze. Może zostać wykorzystany przez graczy z niskim poziomem, zanim zdobędą lepsze wyposażenie.

Ponadto, sprzęt najniższej klasy można także wykorzystać w dowódcach na zewnętrznych krainach oraz horyzoncie, aby nieznacznie wzmocnić ich parametry.

Innym istotnym wykorzystaniem jest złożenie dowódców z wysokim bonusem do szansy na zburzenie budynku, wywołania obrażeń od ognia, grabieży zasobów oraz zdobywania punktów honoru.
Jedynie wyposażenie standardowe oferuje wysoki wskaźnik wymienionych bonusów.



Wyposażenie unikalne (czerwone)

Ta klasa rzadkości wyposażenia zapewnia przeciętne parametry dowódców. Dla początkujacych graczy będzie jednak wystarczająca.

Czerwone (unikalne) elementy łączą się w zestawy, co zapewnia im dodatkowe bonusy za konkretną ilość elementów z zestawu umieszczonych w danym dowódcy.



Wyposażenie reliktowe (niebieskie)

Ta klasa wyposażenia jest najsilniejszą opcją w grze. Po poprawnym złożeniu zapewnia znakomite parametry dowódcy.


Dowódca NPC

Najważniejszymi parametrami dowódcy przeciwko NPC są:

Parametr siły dystansowej jest ważniejszy od wręcza, ponieważ większość ataków na cele NPC wykonuje się jednostkami dystansowymi.

Mniej istotnymi parametrami, które mogą nieznacznie zmniejszyć straty lub zaoszczędzić trochę narzędzi są:

Konstruując dowódcę NPC możesz całkowicie ignorować parametr redukcji ochrony fosy wroga.

Wyposażenie unikalne (czerwone):

W grze występuje wiele czerwonych dowódców przeznaczonych do walki z NPC. Bazują one na efektach bonusowych zapewnianych przez złożenie całego zestawu (bohater + 4 elementy + 4 klejnoty)

Istotne jest aby dowódca miał wszystkie elementy z zestawu. Tylko wtedy osiągnie docelowe parametry bojowe.

Czerwony dowódca NPC powinien posiadać co najmniej 90% siły dystans, 90% siły wręcz oraz 70% siły bojowej na dziedzińcu.
Parametry dowódców unikalnych mogą zostać polepszone dzięki ulepszeniu u technika.

Wyposażenie reliktowe (niebieskie)

Reliktowe wyposażenie nie może być umieszczone w dowódcy, który posiada standardowy lub unikalny element. Cały dowódca musi się składać z niebieskich elementów.

Niebieski dowódca na NPC to: bohater, 4 elementy oraz 4 klejnoty. Ten typ wyposażenia nie posiada żadnych bonusów od zestawu.

Dowódcy reliktowi na NPC są silniejsi niż ich unikalni odpowiednicy. Możesz uzyskać do 150% siły dystans, 150% siły wręcz i 100% siły na dziedzińcu.

Umieszczenie klejnotów reliktowych w niebieskich elementach wiąże się z opłatą w monetach (80 tys.). Wymontowanie klejnotu reliktowego z "ubranka" kosztuje 2000 okruchów. Jest to waluta którą otrzymujesz za sprzedaż reliktowych elementów wyposażenia (także klejnotów).


Dowódca PVP

Dowódcy PVP są znacznie bardziej wymagający niż ci na NPC. Najważniejszymi parametrami w tym przypadku są:

W odróżnieniu od dowódcy NPC, ważna jest ilość wojska na flankach. To w głównej mierze od niej zależy, czy pokonamy flankę wroga i zdobędziemy bonus +30% siły na dziedzińcu.

Pozostałe parametry także są istotne. w szczególności redukcja ochrony fosy wroga, która pomaga przebić się przez flankę.

Wyposażenie unikalne (czerwone):

W grze występuje wiele czerwonych dowódców przeznaczonych do walki z NPC. Bazują one na efektach bonusowych zapewnianych przez złożenie całego zestawu (bohater + 4 elementy + 4 klejnoty)

Do walki PVP nie zaleca się czerwonych dowódców, ponieważ ich stastystyki nie zachwycają. Przeciętny dowódca niebieski będzie silniejszy od najmocniejszych dowódców czerwonych. Mimo tego, dla graczy początkujących dobrym wyborem może być Wielka Przywoływaczka. To jeden z lepszych czerwonych dowódców PVP.

Wyposażenie reliktowe (niebieskie)

Niebieski dowódca na NPC to: bohater, 4 elementy oraz 4 klejnoty. Ten typ wyposażenia nie posiada żadnych bonusów od zestawu.

Wyposażenie reliktowe zapewnia znacznie silniejsze premie niż zestawy unikalne. Jest silnie zalecane w walce PVP.

Dobrze złożony dowódca umożliwia uzyskanie parametrów tak wysokich, jak: 150% siły dystans, 150% siły wręcz, 120% siły bojowej na dziedzińcu


Jak złożyć dowódcę NPC

Po pierwsze, zastanów się, ilu dowódców NPC chcesz mieć. Dobrymi opcjami będą np.

Przy tworzeniu dowódców na NPC staraj się nie wykorzystywać swojego najlepszego wyposażenia (ubrań - hełm, zboja, broń i artefakt). Srebrne i złote z wymienionych elementów lepiej zachować na dowódców PVP, którzy są bardziej wymagający.

Nie warto robić dowódców NPC którzy będą mieć maksymalne statystyki. Lepiej zrobić ich więcej, z nieznacznie słabszymi (np. zamiast robić 5 dowódców 150% dystans/150% wręcz/120% dziedzińca możesz zrobić 12 dowódców 140%/140%/105%, którzy w dalszym ciągu będą doskonali do atakowania NPC.

Podczas składania dowódców nie przekraczaj wartości maksymalnych. Po ustawieniu 180% dystansu (nie licząc bonusu klejnotów) i tak tylko 120% będzie dawało efekt, więc reszta się zmarnuje.

Krok 1: Ubranka (hełm, broń, zbroja, artefakt)

Ubrania mają bonusy stałe oraz bonusy zmienne. Jeśli chodzi o ochronę murów, bramy, fosy oraz prędkość przemieszczania, to te parametry będą wystarczające z każdym ubraniem. Trzeba jednak spojrzeć na bonusy zmiennie, dzięki którym uda ci się uzyskać 120% siły dystans oraz 120% siły wręcz.

Na zielono zaznaczono bonusy stałe, które występują zawsze w danym ubranku.

Kolorem czerwonym oznaczono bonusy, które są zmienne i są losowane dla każdego ubrania w momencie jego zdobycia.

Składając dowódcę postaraj się, aby mieć co najmniej 2 bonusy zmiennie do walki jednostek wręcz oraz 2 bonusy zmienne do walki jednostek dystansowych.
To zapewni ci podstawową siłę bojową 120%/120%.

Krok 2: Klejnoty

Należy rozróżniać klejnoty przeciwko NPC od tych przeznaczonych do dowódców PVP. Są one podpisane nad wymienionymi parametrami.

Podczas składania dowódcy NPC sugeruje się użycie wyszukiwarki i wpisanie "NPC", aby widzieć tylko klejnoty z odpowiedniej kategorii.

Bez klejnotów dowódca byłby bezwartościowy. Postaraj się osiągnąć poniższe wartości z uzupełnienia kamieniami:

Krok 3: Bohater

Bohaterowie (potocznie zwane główkami) są, podobnie jak klejnoty, podzieleni na tych do ataku NPC oraz PVP. Rozmieszczenia główek w dowódcach można zrobić na 3 sposoby (wybór należy do ciebie!):

Najbardziej wydajna opcja (najmniejsze straty):

Każdy dowódca NPC jest przypisany do danego wydarzenia (Nomad, Samuraj, Berimond). Zależnie od tego, jakie jest aktualnie wydarzenie, w miarę możliwości ustawiaj na swoich dowódcach NPC główki odpowiednie do aktualnie występujacego eventu.

Do częstego atakowania tarczami drewnianymi:

W miarę możliwości do każdego dowódcy NPC umieść bohatera z bonusem zwiększającym prędkość przemieszczania drewnianych tarcz. Dzięki temu będziesz mógł np. puścić atak seryjny na nomada na drewnianych tarczach, jednocześnie zachowując znaczną prędkość przemieszczania.

Dla leniwych:

Jako, że najczęściej występującym wydarzeniem jest inwazja Nomada, to załóż w miarę możliwości bohaterów przeznaczonych do walki z nomadami na swoich dowódców NPC. Najbardziej cenionymi bonusami będą w tym przypadku:

Przepis na gotowego dowódcę NPC

Jeśli ciężko jest ci złożyć dowódcę na NPC, skorzystaj z gotowego "przepisu":

Ubranka:

Klejnoty zawierają łącznie 12 bonusów (4 razy po 3 w każdym). Oto 12 bonusów, które powinne się znaleźć w dowódcy NPC:

Efekt finalny:

Jak złożyć dowódcę PVP

Złożenie dobrego dowódcy PVP nie jest proste. Musisz wiele zrozumieć, ale jednocześnie eksperymentować i doświadczać różnic w parametrach na własnej skórze.

Podobnie, jak w dowódcach NPC, nie przekraczaj wartości maksymalnych. Po ustawieniu 180% dystansu (nie licząc bonusu klejnotów) i tak tylko 120% będzie dawało efekt, więc reszta się zmarnuje.

Tworząc dowódców PVP używaj jak najlepszego wyposażenia. Są oni najważniejsi spośród wszystkich!

W tym przypadku tworzenie mniejszej ilości bardzo dobrych dowódców zamiast większej ilości przeciętnych jest dobrym pomysłem. Nie popadaj jednak w skrajność, tworząc jedynie kilku dobrych dowódców. Przyda ci się co najmniej 10!

Krok 1: Ubranka (hełm, broń, zbroja, artefakt)

Składając dowódcę postaraj się, aby mieć co najmniej 2 bonusy zmiennie do walki jednostek wręcz oraz 2 bonusy zmienne do walki jednostek dystansowych.
To zapewni ci podstawową siłę bojową 120%/120%.

Jeśli chodzi o ochronę murów, bramy, fosy oraz prędkość przemieszczania, to te parametry będą wystarczające z każdym ubraniem.

Krok 2: Klejnoty

To właśnie klejnoty nadają twoim dowódcom PVP potęgi i siły bojowej!

Należy rozróżniać klejnoty przeciwko PVP od tych przeznaczonych do dowódców NPC. Są one podpisane nad wymienionymi parametrami.

Podczas składania dowódcy PVP sugeruje się użycie wyszukiwarki i wpisanie "", aby widzieć tylko klejnoty przeciwko adcom zamków.

Komponując klejnoty do swojego dowódcy, staraj się uzyskać poniższe parametry:

Przykład dobrze dobranego wyposażenia i klejnotów:

Jeśli twój dowódca osiągnie wszystkie wspomniane wyżej statystyki, możesz zacząć ulepszać jego ubranka oraz klejnoty, aby stał się jeszcze mocniejszy!
Nie warto ulepszać słabych i przeciętnych dowódców, ponieważ po prostu zmarnujesz wymagane materiały.

Krok 3: Bohater

Główki podczas wojny (na graczy):

Gdy dowódca będzie wysłany na atak na gracza, użyj główek które będą mieć parametr siły na dziedzińcu władcy oraz późniejsze wykrycie ataku.
Ważnymi bonusami jest także redukcja ochrony fosy (lub muru) wroga oraz siła demonów.

Dobra główka na graczy

Główki na obcych/kruki:

W przypadku, gdy będziesz dowódcami pvp atakować obce zamki/zamki krwawych kruków, wyekwipuj swoich dowódców w bohaterów z bonusem do zdobywanej chwały.

Bohater zapewniający pokaźny bonus do zdobywanej chwały