Inwazja Nomadów & Chan

Spis treści:

Opis wydarzenia Interfejs wydarzenia Atakowanie obozów nomadów Atakowanie obozów metodą "wężyka" Chan - wprowadzenie Chan - obrona Sklepy Porady & tricki

Opis wydarzenia

"Inwazja Nomadów" to najczęściej występujące wydarzenie w grze.
Jest dostępne od 30 poziomu gracza i trwa zazwyczaj 3-4 dni. Pojawia się na przemian z obcymi/krukami.
Podczas wydarzenia przed zamkiem zastaniemy namiot Herolda Inwazji, a na mapie świata dookoła zamku pojawią 4 obozy nomadów.

Obóz Herolda Inwazji przed zamkiem

Obozy Nomadów obok zamku


Interfejs wydarzenia

Przegląd wydarzenia, wynik indywidualny

Wynik sojuszu

Przegląd indywidualny: 1 - wynik w wydarzeniu (pkt chana), 2 - nagrody za pozycję, 3 - pozycja indywidualna, 4 - pozycja w lidze.

Przegląd sojuszu: 1 - wynik całego sojuszu, 2 - nagrody za pozycję sojuszu, 3 - ranking sojuszy.


Atakowanie obozów nomadów

Każdy z obozów na początku ma 81 poziom. Przed właściwym atakowaniem należy podnieść je do 90 poziomu, ponieważ nie zmieniają wtedy swoich ustawień obronnych.
Dopóki obóz nie osiągnie 90 poziomu, nie będzie trzeba go gasić po ataku.

Pierwszym krokiem będzie przeszpiegowanie przeciwnika.
Atak należy przeprowadzić środkiem oraz flanką na której znajduje się mniej strzał bodkin (zużyjemy mniej osłon).
Jeśli na obydwu flankach znajduje się taka sama ilość strzał, należy wybrać tą, na której znajduje się więcej obrońców dystansowych.

Wybranie stron do ataku i ustawienie narzędzi

Narzędzia ofensywne należy na atakowanych stronach umieścić tak, aby w pełni pokryły mur, bramę oraz siłę obrońców dystansowych.

Aby przyspieszyć proces ustawiania ataku, można skorzystać z uzupełnienia automatycznego.
W tym celu należy najpierw wybrać, jakiej jakości narzędzia chcemy użyć (czerwona ramka), oraz wybrać flanki, na których chcemy uzupełnić wojsko (zielona ramka). Następnie wystarczy nacisnąć przycisk uzupełnienia aktualnej lub wszystkich fal (żółta ramka).

Wybranie stron auto uzupełnienia

Uzupełnienie narzędziami drewnianymi

Uzupełnienie narzędziami rubinowymi

Jeśli nie korzystasz z narzędzi rubinowych z bonusem do tabliczek, możesz pozwolić uzupełnieniu automatycznemu na wstawienie narzędzi w każdej fali. Niewykorzystany sprzęt bez bonusu wróci z powrotem do twojego zamku.

W falach od 2 do 4 możesz umieścić dowolne wojsko do ataku, lecz musisz uważać, aby wstawić je tylko w te flanki, którymi masz zamiar atakować!

Po podniesieniu 4 obozów do poziomu 90 należy wybrać ten najopłacalniejszy, w taki sam sposób jak powiedziany wcześniej.
Zaleta jest taka, że masz 4 obozy do wyboru, więc z pewnością znajdziesz taki, który będzie wymagał użycia mniejszej ilości narzędzi oraz spowoduje małe straty.


Atakowanie obozów metodą "wężyka"

Metoda atakowania obozów nomada "wężykiem" jest powszechnie stosowana i pozwala w krótkim czasie zgromadzić dużo tabliczek chana.

Do jej wykonania będzie ci potrzebna odpowiednia ilość wojska oraz narzędzi, a także pomijacze 1 godzinowe i 30 minutowe.

Atak na nomada metodą "wężyka"

Metoda ta polega na wysłaniu jak największej liczby ataków na wybrany obóz nomada. Wysyłaj ataki, dopóki nie skończy ci się wojsko lub dowódcy, albo pierwsze wysłane ataki zaczną wchodzić.

W tej metodzie wysoko zalecane jest stosowanie szablonu ataku, aby przyspieszyć proces. Ilość ataków w wężyku możesz kontrolować wybierając brak koni, konie za monety lub rubiny. Jeśli po puszczeniu ataków długo czekasz na ich dojście, użyj koni rubinowych (kosztują grosze). Jeśli twoje ataki wchodzą, a chciałeś wysłać ich jeszcze więcej, spróbuj użyć wolniejszych koni lub nie użyć ich wcale.

Po wejściu każdego z ataków musisz ugasić obóz nomada (1 godz. i 30 min.). Trzeba to robić szybko, ponieważ jeśli kolejny atak dojdzie do celu, a obóz będzie się palić, otrzymasz komunikat "Bez bitwy" i nie zyskasz niczego z ataku.

Aktualnie u mistrza kowala możesz kupić nieograniczoną ilość skrzynek na nomada (+3% tabliczek za szt.) w cenie 17 tys. srebra za 100 tys. skrzynek.
To dobra okazja, aby zrobić duży wynik poprzez wypełnianie całych ataków skrzynkami.


Chan - wprowadzenie

Obóz chana jest dodatkiem do wydarzenia "Inwazji Nomadów", dostępnym dla graczy z poziomem 70. Znajduje się on w pobliżu zamku głównego przywódcy sojuszu. Dla wygody warto dodać go do zakładek.

Obóz chana

Wywoływanie ataku (prowokacja)

Obóz Chana jest dostępny tylko wtedy, gdy jesteś w sojuszu. Gdy z niego wyjdziesz, obóz zniknie z mapy świata.
Wraz z Chanem pojawia się nowa waluta - Medale Chana.

Można ją zdobyć broniąc się przed wywołanymi atakami.
Zdobycie jednego medalu chana zapewni ci 7 punktów chana (liczą się one do klasyfikacji indywidualnej i sojuszowej).
Prowokowanie chana jest najlepszym sposobem na zrobienie wysokiego wyniku w wydarzeniu.

Jeden medal chana zapewnia 7 punktów chana

Obóz Chana posiada nowy mechanizm, punkty gniewu.
Za każdy atak na obóz chana otrzymujesz konkretną liczbę punktów gniewu. Może ona zostać zwiększona przez narzędzia z bonusem.
Aby wywołać atak chana, musisz zebrać konkretną ilość gniewu, widoczną w okienku nomadów.

Interfejs chana

Obóz chana możesz atakować dokładnie tak samo, jak nomadów. Różni się tym, że jego ustawienia obronne pozostają takie same przez kilka godzin, a następnie się zmieniają.

Obóz chana trzeba ugasić po każdym ataku, lecz w przeciwieństwie do nomada, czas gaszenia rośnie po każdym ataku.
Aby sukcesywnie prowokować chana, możesz wybrać jedną z dwóch taktyk:

Taktyka 1:
Do każdego ataku na obóz chana dodawaj 100 lub więcej maszyn dodających punkty gniewu. To zredukuje liczbę wymaganych ataków do prowokacji, przy okazji ograniczając liczbę potrzebnych pomijaczy.

Taktyka 2:
Jeśli nie chcesz wykorzystywać narzędzi z bonusem, przygotuj minimum 50 pomijaczy 24 godzinnych. Wysyłaj ataki bez maszyn z bonusem i pomijaj obóz chana.

Chan atakujący gracza

Ilość punktów wymaganych do prowokacji


Chan - obrona

Na początku zwróć uwagę na swojego kasztelana. Warto mieć złożonego przynajmniej jednego przeciwko NPC (np na akwie, gdy nieużywany).
Istotnymi parametrami są siła bojowa obrońców wręcz i dystans, siła na dziedzińcu i siła obrony murów/bramy/fosy.

Do obrony musisz także przygotować narzędnia defensywne. Będą ci potrzebne: płonące/piekielne fosy, ambrazury/otwory, bomby białe oraz narzędnia na bramę.

Kasztelan z bonusami NPC. Ważny jest też dziedz. i dyst, wręcz

Narzędzia obronne przeciwko Chanowi

Ataki chana przemieszczają się 7 lub 9 minut. To oznacza, że wszystko powinienieś mieć gotowe przed prowokacją.

Dobra porada: Pozostaw na zamku głównym tylko jednostki obronne, a żołnierzy do ataku umieść na posterunkach.
Dzięki temu nie będziesz musiał wycofywać jedn. atakujących z zamku głównego.

Obrona przed chanem działa na takiej samej zasadzie, co obrona przed graczem. Jedyna różnica to kasztelan na NPC.
Pamiętaj, aby posiadać jak najwięcej obrońców. Warto poprosić sojusz o wsparcie, aby jeszcze bardziej zniwelować straty!

Słaby dowódca chana

Silny dowódca chana

Gdy już sprowokujesz atak chana na swój zamek, przyjrzyj się jego ustawieniu, a następnie dobierz odpowiednią obronę zamku.
Najczęsciej występujące ataki zostały opisane poniżej (credit: serwer FR1). Wartości gniewu oraz medali chana są wyższe niż normalnie z uwagi na zakupioną płatną premię.


Jeśli ilość wojsk w ataku wynosi mniej niż 1000, a atak nadchodzi jedną lub dwoma stronami, ustawiaj obronę na pustą flankę.
W taki sposób wpuścisz całe wojska na dziedziniec, zmniejszając straty i nie zużywając żadnych narzędzi obronnych.

Wpuszczenie małego ataku na dziedziniec (credit: serwer FR1)


Jeśli nadchodzący atak obejmuje wszystkie 3 strony, musisz wybrać którąś do obrony.
Najlepsza do obrony będzie flanka z największą ilością sztandarów. W tym wypadku ustawimy 100/0/0, 100% żołnierzy dystansowych, ambrazury/otwory w 4 okna oraz piekielną/płonącą fosę.

Obrona flanki z największą ilością sztandarów (credit: serwer FR1)


Jeżeli chan wyśle sztandary na środku, opłaci się go bronić.
W tym wypadku ustawimy 0/100/0, 100% żołnierzy dystansowych, ambrazury/otwory w 4 okna, narzędzia na bramę oraz piekielną/płonącą fosę.

Obrona ataku ze sztandarami na środku (credit: serwer FR1)


Jeżeli chan nie wyśle sztandarów w ataku (a tak zdaża się zazwyczaj przy wyższych poziomach obozu), to będziesz musiał bronić flanki.
Wybierz tą, na której znajduje się gorsze wojsko lub narzędzia.
W tym wypadku ustawimy obie flanki są takie same, wybierzmy prawą. Dla najmocniejszych ataków chana są dwa sposoby obrony. Możesz je stosować zależnie od posiadanych narzędzi i/lub przewagi siły kasztelana dla wojska wręcz/dystans.
Ustawmy obronę 100/0/0, 100% jednostek dystansowych, ambrazury/otwory w 4 okna oraz piekielną/płonącą fosę.

Obrona ataku flanką, dystans 100% na otworach

Mocne ataki chana można również bronić następującym ustawieniem:
Ustawmy obronę 100/0/0, 100% jednostek wręcz, bomby białe/czarne w 4 okna oraz piekielną/płonącą fosę.

Jeśli posiadasz naprawdę silnego kasztelana, możesz zastosować alternatywną obronę środkiem. Jeśli zatrzymasz na nim wojska, chan nie uzyska bonusu +30% oraz straci wiele wojska zanim dotrze na dziedziniec.

Obrona ta wygląda następująco:
Ustawmy obronę 0/100/0, 100% jednostek wręcz, bomby białe/czarne w 4 okna oraz piekielną/płonącą fosę.

Obrona ataku flanką, wręcz 100% na czarnych bombach (credit: serwer FR1)

Obrona ataku środkiem, wręcz 100% na czarnych bombach

Jak widać, wszystkie 3 sposoby obrony przed najmocniejszym atakiem chana są skutecznie i zapewniają niskie straty.

Dopasuj swój styl obrony do posiadanych narzędzi oraz parametrów kasztelana. Bez tego możesz być zawiedziony ilością żołnierzy poległych podczas twoich prób obrony przed chanem.


Sklepy

Tabliczki w większości wymienia się na sztandary z końskiego ogona, które pomagają podczas obcych/kruków.
Warto także kupować żetony wiosek oraz wojsko, jeśli jest potrzebne.

Sklep nomadów, w przeciwieństwie do samurajów nie oferuje zakupu wojsk obronnych.

Sklep za tabliczki chana

Sklep za medale chana


Porady & tricki

Poradnik wideo do atakowania obozów:

Te porady pomogą ci grać wydajniej i uniknąć niechcianych sytuacji!

1. Czasy pominięcia obozu chana resetują się po zwiększeniu się jego poziomu oraz codziennie o północy (dokładniej o 00:05).

2. Gdy nie posiadasz pominięć 24-godzinnych, możesz przejść do innego sojuszu, resetując czas pominięć obozu. Twoje punkty gniewu zostaną zapisane.

3. Narzędzia takie, jak mordownia nomadów, ambrazury, wzmocniona opuszczana brama oraz piekielna fosa zapewniają premię do zdobywanych medali. Pamiętaj, że zostaną wykorzystane tylko, jeśli dojdzie do walki na flance, na której zostały użyte.
Jeśli nie szkoda ci narzędzi, możesz zmaksymalizować pozyskiwane punkty ustawiając ambrazury/mordownie nomadów także na flanki, których nie bronisz i przydzielić na nie 1% wojsk. To spowoduje zużycie maszyn z każdej flaki i da ci jeszcze więcej medali!
Do tego, możesz umieścić "Kufer łupieżcy" wojsko trzech okienkach na dziedzińcu.

Obrona 98/1/1 w celu zwiększenia liczby medali (oraz niedobór narzędzi ;)

Zastosowanie Kufrów łupieżcy na dziedzińcu

4. Czas pominięcia obozu nomada/chana może zostać skrócony przez następujące benefity: Subskrypcja gracza nr 1, Subskrypcja sojuszu (tylko chan, od 5 osób), efekt globalny, czasowe ulepszenia sojuszu

5. Pozostaw na zamku głównym tylko jednostki obronne, a żołnierzy do ataku umieść na posterunkach. Dzięki temu nie będziesz musiał wycofywać jedn. atakujących z zamku głównego.