Archipelag Sztormu

Spis treści:

Opis wydarzenia Przygotowanie Zdobywanie akwamarynu (forty) Zdobywanie akwamarynu (wyspy) Punkty ładunku Księżycowy sztorm (reset) Nagrody i tytuły Sklep za akwamaryn Porady & tricki

Przygotowanie

Archipelag Sztormu to osobna kraina, podobnie jak zima czy piaski. Wydarzenie jest dostępne dla graczy, którzy osiągnęli 35 poziom.

W tym evencie możesz zdobyć cenne nagrody za wynik sojuszu (sumy punktów ładunku wszystkich jego członków), otrzymać cenne tytuły oraz zakupić interesujące przedmioty w sklepie za akwamaryn. To właśnie ten surowiec jest najważniejszym czynnikiem w wydarzeniu. Będzie on w poradniku nazywany "akwa".

Każdy archipelag sztormu trwa miesiąc. Wydarzenie (wraz z twoim zamkiem) zostaje zresetowanie każdego 1 dnia miesiąca, o godzinie 00:30
Reset jest nazywany mianem księżycowego sztormu. Po jego nadejściu sojusze otrzymują nagrody za zdobyty wynik oraz tytuły dla pierwszych 10 osób z najlepszego sojuszu.


Przygotowanie

Dołączenie do wydarzenia

Aby dołączyć do wydarzenia i rozpocząć zabawę, musisz wybrać zamek startowy. W tym celu udaj się na mapę królestw i kliknij na archipelag sztormu (prawy dolny róg), a następnie kliknij przycisk "na archipelag sztormu".

Twoim oczom ukażą się 3 opcje wyboru zamku. Najlepszy jest środkowy Kasztel oceaniczny, za zasoby (jak na ilustracji poniżej)

Rozbudowa zamku

Po dołączeniu wejdź na zamek i schowaj wszystkie dekoracje do magazynu. Zburz następujące budynki: drwali, kamieniarzy, domy, kamieniołomy, tartak, warsztaty, targ.

Twoim kolejnym zadaniem będzie rozwój zamku na potrzeby wydarzenia. Wykonaj te działania w poniższej kolejności:

Powyższe zdjęcie prezentuje przykład dobrze rozbudowanego zamku. Nie zwracaj uwagi na statki.

Pamiętaj, że w każdej chwili możesz przesłać zasoby na archipelag poprzez interfejs wydarzenia.

Wojsko i narzędzia

Poniżej znajduje się zalecany zestaw startowy wojska i narzędzi dla archilepagu. W każdej chwili możesz przesłać więcej jednostek i maszyn.

Dowódcy

Na archipelagu sztorm potrzebni będą reliktowi dowódcy przeciwko NPC. Jeśli jednak posiadasz elementy nie-reliktowe, które zapewniają bonus do rabowanych zasobów, spróbuj złożyć dowódcę na rabowanie (maks 70%). To zwiększy ilość zdobywanego akwamarynu.


Zdobywanie akwamarynu (forty)

Wreszcie, możemy przejść do kluczowej kwestii - zdobywania akwamarynu. Można go zrabować na 3 sposoby:

Trzecia opcja jest rzadko wykorzystywana, ponieważ może wywołać konflikt zbrojny. Trzeba uważać, jakiego gracza i sojusz się atakuje.

Rabowania akwamarynu z fortów

Forty sztormu to małe fortyfikacje NPC regularnie występujące na mapie archipelagu.
Mogą mieć poziomy 40, 50, 60, 70 lub 80.

Forty poziomów 70 i 80 przynoszą znacznie więcej akwamarynu z ataków. Aby nie było zbyt łatwo, te właśnie poziomy pojawiają się na mapie rzadziej.

Poszukaj wokół swojego zamku fortów 70 lub 80 poziomu. Jeśli nie będzie żadnych w pobliżu, możesz ostatecznie zdeycdować się na atak poziomu 60.
Wieczorem i w nocy łatwiej znajdywać forty wysokich poziomów.

Rozpocznij od przeprowadzenia akcji wywiadowczej. Po uzyskaniu raportu wybierz dowódcę z dobrymi parametrami NPC oraz wysokim bonusem rabowanych zasobów.

Ustaw automatyczny atak na pierwszą i drugą falę.
Ważne jest to, aby pojemność rabunkowa wyniosła co najmniej 30-40 tys. Jeśli jest mniejsza, uzupełnij atak większą ilością wojska.

Atak warto przeprowadzać wojskiem samurajskim, ponieważ jest szybsze od pozostałych jednostek. Można je zakupić w sklepie samuraja za żetony.

Forty 70 i 80 szybko się pojawiają i szybko znikają, dlatego czas gra dużą rolę.

Gdy atakujesz wojskiem samurajskim, ustaw uzupełnianie automatyczne na boki, wyłącz na front. Odznacz wszystkie rodzaje narzędzi i z taką konfuguracją uzupełnij automatycznie wszystkie fale.

Musisz wiedzieć, że prędkość niektórych narzędzi jest niższa niż wojska samurajskiego, dlatego wpłynęły by na prędkość ataku.


Zdobywanie akwamarynu (wyspy)

Cenny akwamaryn możesz także zdobyć poprzez okupację wysp - dużych lub małych. Po upłynięciu czasu okupacji do twojego zamku wróci wojsko z określoną ilością akwamarynu

Od lewej: mała i duża wyspa z akwamarynem

Okupacja małej wyspy zajmuje 6 godzin, a powracająca armia przynosi do magazynu 11 500 akwamarynu. Natomiast duża wyspa musi być okupowana przez 18 godzin, aby następnie przynieść 52 000 akwamarynu.

Aby zająć taką wyspę, musisz poszukać wolnej na mapie archipelagu. Wiele osób poluje na ów wyspeki, takwięc zadanie nie będzie proste. Na znalezienie wyspy trzeba poświęcić nieco czasu.
Jeśli czyjaś armia dotrze do wyspy przed twoją, uzyskasz komunikat "bez bitwy" i twoje jednostki zawrócą do zamku.

Jak szybciej zająć wyspę?

Po pierwsze, użyj odpowiedniego wojska. W tej sytuacji idealnie sprawdzą się jednoski samurajskie. Ich prędkość przemieszczania jest nieco większa. Pamiętaj jednak, aby nie użyć spowalniających tarcz w ataku (drewnianie, mur tarcz, kute żelazo). Poniżej przedstawiono schematy ataku normalnego oraz wojskiem samurajskim.

Atak zwykłymi jednostkami dystansowymi

Atak dystansem samurajskim

Po drugie, możesz ulepszyć przystań w zamku archipelagu, aby przyspieszyć prędkość przemieszczania wszystkich jednostek. Będzie to jednak wymagało opłaty w rubinach.

Przystań działa podobnie do stajni, zwiększając prędkość o 60% na drugim poziomie i 120% na trzecim. Koszt to odpowiednio 12 300 rubinów za 2 poziom i 20 000 rubinów za 3 poziom.

Po jakim czasie wyspy z akwamarynem pojawiają się ponownie?

Czas odnowienia małej wyspy z akwamarynem nie jest jeszcze znany

Czas odnowienia dużej wyspy z akwamarynem wynosi 72 godziny (3 dni) od momentu zakończenia okupacji. To oznacza, że gdy wyspa zniknie, pojawi się ponownie w tym samym miejscu, o tej samej porze, 3 dni później.

Aby obliczyć czas do ponownego pojawienia się wyspy:
Krok 1: Sprawdź czas do zakończenia okupacji
Krok 2: Dodaj czas do zakończenia okupacji do aktualnej godziny
Krok 3: Do otrzymanej godziny dodaj 3 dni. O tej porze duża wyspa z akwamarynem pojawi się ponownie w tym samym miejscu.

Możesz np. nastawić budzik w telefonie na tą godzinę, aby nie przegapić okazji na podbicie wyspy.


Punkty ładunku

Punkty ładunku można zdobywać na 2 sposoby

Atakując forty oraz przejmując wyspy:

Atak na forty oraz przejęcie wysp z akwamarynem zapewnią ci punkty ładunku. Im wyższy poziom fortu, tym więcej ładunku za atak uzyskasz.

Budując statki w zamku:

Zanim przejdziesz do budowy, upewnij się, że ulepszyłeś warownię na 5 poziom. To skraca czas budowy.

Kolejną możliwością na przyspieszenie konstrukcji jest kasztelan reliktowy z odpowiednim bonusem gospodarczym. Przeszukaj swoich niebieskich bohaterów kasztelana i znajdź takiego, który będzie mieć najwyższą wartość. Użyj wyszukiwarki wyposażenia.

Gdy wszystkie bonusy zostały zaaplikowane, możesz przystąpić do budowy. Zbierz co najmniej 10 000 akwamarynu, a następnie pokryj cały zamek w statkach transportowych 1 poziomu. Ustawiaj je równo, obok siebie. Możesz wykorzystać poniższy układ do jak najbardziej optymalnego ułożenia zamku:

Gdy wypełnisz zamek statkami, zacznij ulepszać je po równo, równomiernie. Wszystkie na 2 poziom, a gdy to zrobisz, to na 3. I tak dalej... Aż do 10 poziomu wszystkich statków.
Maksymalny możliwy do uzyskania ładunek jednego gracza (licząc tylko ładunek za statki) to ok. 275 000

Jak mogę obniżyć koszty budowy statków?

Subskrypcja gracza 1: Obniża koszt budowy o 10%

Mistrz budowniczy: Obniża koszt ulepszania o 1% za jeden poziom ulepszenia, do maks. 35%


Księżycowy sztorm (reset)

Mianem księżycowego sztormu określa się moment resetu wydarzenia, który następuje każdego 1 dnia miesiąca, o godzinie 00:30

W tym momencie następuje przyznanie nagród za punkty ładunku zdobyte przez sojusz, za czołowe pozycje sojuszu, dla wszystkich uczestników archipelagu oraz przyznanie tytułów dla pierwszych 10 graczy najlepszego sojuszu. Tytuły są aktywne przez najbliższy miesiąc.

Po nadejściu sztormu twoje jednostki i narzędzia wrócą na zieleń, a budynki specjalne zostaną przeniesione do magazynu.


Nagrody i tytuły

Nagrody za wynik sojuszu

Szczególnie wartymi uwagi są nagrody za 160 tys. i 200 tys. punktów ładunku.

Tytuły sztormu

Tytuły możliwe do zdobycia na sztormie oferują znakomite premie. Są przyznawane pierwszym 10 graczom sojuszu z najwyższą ilością ładunku na serwerze (top 1).

Tytuł jest przyznawany tuż po nastąpieniu księżycowego sztormu, w zależności od twojej pozycji wewnątrz sojuszu:


Sklep za akwamaryn

Tak oto wygląda łódź handlowa Luny, oferująca rozmaite przedmioty wzamian za akwamaryn. Oto ich lista:


Porady & tricki

1. Gracze mogą swobodnie przemieszczać się pomiędzy sojuszami ze swoim ładunkiem. Jest on zaliczany na konto tego sojuszu, w którym aktualnie przebywają.
Dzięki temu możesz pomóc sojuszowi wyżej w strukturach w zdobyciu top 5 lub np. szkółce twojego sojuszu w osiągnięciu 160 tys. ładunku.

2. Jeśli grasz na spokojnie, podnieś mistrza budowniczego na 5 poziom. Wyniesie cię to niewiele ponad 1000 rubinów, a budowa statków będzie nieznacznie tańsza. Jeśli podchodzisz do eventu z maksymalną wydajnością, minimalny poziom mistrza budowniczego to 10.