Obcy & Kruki

Spis treści:

Opis wydarzenia Przygotowanie Atakowanie małych zamków Atakowanie dużych zamków Detronizacja Wszystkie bonusy chwały Porady & tricki

Opis wydarzenia

Inwazja obcych oraz Krwawe Kruki to identyczne wydarzenia. Różni je jedynie nazwa i wygląd zamków. Są one dostępne od 20 poziomu gracza.
Występują naprzemiennie między sobą oraz Inwazją Nomadów (kruk-nomad-obcy-nomad).

Wydarzenia obcych i kruków pozwalają na zdobycie chwały, której całkowita liczba określa tytuł (podobnie, jak rycerskość).
Każdego dnia tracisz część punktów chwały, dlatego dla lepszych graczy podstawą jest utrzymywanie tytułu poprzez regularne atakowanie obcych.

Po zaatakowaniu zamku obcego zniknie on z mapy, a nowy pojawi się ponownie w ciągu 10-20 minut.

W poniższym poradniku będzie używane słowo "obcy", ale odnosi się on jednakowo do kruków.


Przygotowanie

Honor

Aby osiągnąć dobry wynik, musisz przygotować się przed wydarzeniem.
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na chwałę są punkty honoru. Dobrze, abyś miał ich co najmniej 2000.

Wojsko i narzędzia

Drugą ważną rzeczą jest wystarczająca ilość wojska. Aby osiągnąć dobry wynik, trzeba non-stop atakować wszystkie 10 zamków obcych, co generuje spore straty. Dlatego przygotuj minimum 30-50 tys. wojska.
Straty są oczywiście zależne od siły twoich dowódców przeciwko obcym.

Narzędzia przeciwko obcym można zakupić w dużych ilościach u Kowala, dlatego zalecane jest wykupowanie ich co tydzień.
Jeśli będziesz to robił, spokojnie wystarczy ci narzędzi.

Bardzo istotna w tym wydarzeniu jest ilość posiadanych chorągwi. Pozwalają one zdobyć znacznie więcej chwały z ataków na obce zamki, dlatego należy przyotować je przed wydarzeniem.
Podstawowym żródłem chorągwi jest sklep nomada, gdzie można nabyć sztandary z końskiego ogona za tabliczki. Zapewniają one bonus 5% zdobywanej chwały.

Wyposażenie

Obce oraz kruki są traktowani jako gracze, dlatego wyposażenie z dopiskiem "...na władców zamków" działa na tym wydarzeniu (w odróżnieniu do np. nomadów lub samurajów).
Szczególnie polecane jest użycie niebieskich bohaterów z bonusem do chwały otrzymywanej za atakowanie obcych.
Generalnie dobrze sprawdzą się dowódcy niebiescy i czerwoni przeznaczeni do atakowania graczy.

Dowódca z wysokim bonusem do chwały (maks. 114%)


Atakowanie małych zamków

Niezależnie od objętej strategii najpierw należy "zeskanować", czyli przeszpiegować każdy z 10 obcych zamków.

Opcja dla leniwych:

Ta metoda atakowania małych zamków obcych pozwoli ci zaoszczędzić mnóstwo czasu, ale zużyjesz nieco więcej narzędzi. Straty będą porównywalne. Wymaga co najmniej 5 fal (i dość dobrych dowódców)

Opiera się ona na trzech szablonach ataku i jest stosowana niezależnie od obrony obcego.
Szablon 1: Zbijaki (po 1 słabej jednostce na każdej stronie), opcjonalnie z chorągwiami, stosowany w 1 fali
Szablon 2: Dystans z osłonami: dystans na każdej stronie, po 8 drabin i taranów oraz 10 tarcz przeznaczonych do ataku obcych (alternatywnie, zwykłe narzędzia pokrywające tą samą ilość %), stosowany w 2 i 3 fali.
Szablon 3: Wręcz do walki na dziedzińcu: Jednostki wręcz na każdej stronie, opcjonalnie z chorągwiami, stosowany w 4, 5 i 6 fali (jeśli ją posiadamy)

Szablon dla fali 1, zbijaki (przykładowe wojsko)

Szablon dla fal 2,3, dystans z osłonami (przykładowe wojsko)

Szablon dla fali 4 do 6, wręcz do walki na dziedzińcu (przykładowe wojsko)

Umieść odpwiednie szablony w falach ataku, aby sprawnie pokonać małe zamki obcych

Opcja dla dokładnych:

Chcąc atakować obcych dokładniej, stracisz na czasie, lecz zaoszczędzisz nieco narzędzi. Straty mogą być minimalnie niższe.

W tej strategii do każdego ustawienia zamku obcego należy objąć inny schemat ataku.
Poniżej zostaną przedstawione możliwe ustawienia obron obcych oraz zalecane sposoby ich ataku.

Do większości ataków będzie potrzebna fala "zbijaków" lub "ściągaczy".
Jako, że obce zamki mają ustawione po 1 narzędziu obronnym, to fala zbijaków zużyje te narzędzia, a nasze jednostki walczące w 2 i późniejszych falach będą walczyć z jednostkami obronnymi obcego nie korzystającego z jakichkolwiek narzędzi obronnych!

Fala zbijaków została zaperezentowana powyżej.

Jeśli ustawiene obronne obcego to 100/0/0 lub 0/0/100, to należy zaatakować środkiem oraz niebronioną flanką, bez jakichkolwiek narzędzi oblężniczych. Możesz za to dodać chorągwie.

Jeśli ustawiene obronne obcego to 33/33/33, to należy zaatakować wszystkimi stronami, używając zbijaków w 1 fali, narzędzi oblężniczych oraz wojska dystansowego w 2 fali i samego wojska w pozostałych falach. Możesz dodać chorągwie.

Jeśli ustawiene obronne obcego to 50/50/0 lub 0/50/50, to należy zaatakować środkiem oraz niebronioną flanką, używając zbijaków w 1 fali, narzędzi oblężniczych oraz wojska dystansowego w 2 fali i samego wojska w pozostałych falach. Możesz dodać chorągwie.

Jeśli ustawiene obronne obcego to 50/0/50, to należy zaatakować środkiem oraz jedną flanką, używając zbijaków w 1 fali, narzędzi oblężniczych oraz wojska dystansowego w 2 fali i samego wojska w pozostałych falach. Możesz dodać chorągwie.

Wreszcie, jeśli ustawiene obronne obcego to 0/100/0, to należy zaatakować wszystkimi stronami, używając zbijaków w 1 fali, narzędzi oblężniczych oraz wojska dystansowego w 2 fali i samego wojska w pozostałych falach. Możesz dodać chorągwie.


Atakowanie dużych zamków

W przypadku dużych zamków obcych (1200+ wojska), zawsze trzeba przejść 3 flankami, aby uzyskać bonus +30% do siły bojowej na dziedzińcu.
Na dużych obcych wykorzystaj najsilniejsze wojsko oraz najlepszego dowódcę (mocno zalecany niebieski).
W ataku umieść wymagane narzędzia + dystans w pierwszej fali, a w reszcie ataku chorągwie (dające bardzo dużo chwały na dużych obcych).


Detronizacja

Detronizacja to opcja wzmocnienia obrony zamku obcego, dostępna tylko na 70 poziomie.
Detronizacja dzieli się na dwa rodzaje: za waluty (wygnanie) oraz za rubiny (ufortyfikowanie)

Detronizacja jest dostępna po kliknięciu na zamek obcego

Detronizacja zamku umożliwia wygnanie lub ufortyfikowanie

Wygnanie

Po wybraniu opcji wygnania, w miejsce zamku obcego zostanie wylosowany nowy.
Tą opcję najlepiej użyć, gdy trafi ci się słaby obcy (poniżej 600 wojska), ponieważ nowo wylosowany zamek obcego może być zarówno mocniejszy, jak również słabszy od poprzedniego (daje to szansę wylosowania dużego obcego!).

Wygnanie kosztuje złoto/srebro/tabliczki chana/medale chana/żetony samurajów. Najopłacalniejsza waluta to medale chana, warto także wygnać za tabliczki/żetony.
Uważaj, koszt każdego kolejnego wygnania rośnie dosyć szybko. Koszt ten resetuje się po każdym zwycięstwie nad zamkiem obcych.

Fortyfikacja

Fortyfikacja zamku obcego kosztuje 1200 rubinów i powoduje dodanie do niego od 520 do 1000 dodatkowych żołnierzy (tronowych). Tą opcję warto wykorzystywać jedynie na dużych zamkach.
Pamiętaj o tym, że jeśli uprzednio wygnałeś zamek obcych i znajdują się w nim jednostki tronowe, to zostaną one zamienione wylosowaną nową liczbą z fortyfikacji.

Uwaga! Fortyfikacja nie działa wielokrotnie (nie nakłada się!) Jeśli użyjesz jej dwa razy na jednym zamku, to spowodujesz ponowne wylosowanie liczby dodanych żołnierzy tronowych do wojska podstawowego (nie tronowego), którego liczba nie zmienia się podczas fortyfikacji.

Zamek obcego przed fortyfikacją

Zamek obcego po fortyfikacji

Fortyfikacja nie wpłynie na podstawowe wojsko, a jedynie doda żołnierzy tronowych.
Cena fortyfikacji nieznacznie wzrasta po każdym jej wykonaniu i resetuje się po każdym zwycięstwie nad zamkiem obcych.


Wszystkie bonusy chwały

Ilość zdobywanej chwały zależy od wielu czynników. Oto one (przedstawione od najważniejszego do najsłabszego):

Każdy z wypisanych wyżej parametrów ma wpływ na ilość zdobytej chwały. Postaraj się zoptymalizować je wszystkie, aby zdobywać jak najwięcej chwały.


Porady & tricki

Te porady pomogą ci grać wydajniej i uniknąć niechcianych sytuacji!

1. Zamiast atakować 10 zamków jednocześnie, atakuj każdy z nich gdy tylko pojawi się ponownie. Dzięki temu detronizacja będzie tańsza, bo co kilka minut będą wchodziły ataki, resetując koszt wygnania/fortyfikacji.

2. Detronizuj zamki poniżej 600 wojska, często uzyskasz mocniejszego obcego.
Zamki obcych warto także detronizować, ponieważ każde wygnanie daje szansę na wylosowanie dużego obcego!
Koszty tej funkcji wcale nie muszą być takie wysokie, jeśli zastosujesz poradę nr 1.